베이비붐세대, 밀레니얼·Z세대보다 더 우려…Z세대, 과거보다 미래에 관심

2030년까지 매년 3천억갤런 물 절약하도록 지원…10억명 연간 식수량

에코랩(Ecolab)은  3월 22일(현지시각) 모닝 컨설트(Morning Consult)와 협력해 실시한 글로벌 연구 자료를 통해 깨끗하고 안전한 물에 대한 우려 수준이 세대에 따라 다르다는 점을 발견했다고 밝혔다. [사진제공 = 에코랩(Ecolab)]
에코랩(Ecolab)은  3월 22일(현지시각) 모닝 컨설트(Morning Consult)와 협력해 실시한 글로벌 연구 자료를 통해 깨끗하고 안전한 물에 대한 우려 수준이 세대에 따라 다르다는 점을 발견했다고 밝혔다. [사진제공 = 에코랩(Ecolab)]

에코랩(Ecolab)은  3월 22일(현지시각) 모닝 컨설트(Morning Consult)와 협력해 실시한 글로벌 연구 자료를 통해 깨끗하고 안전한 물에 대한 우려 수준이 세대에 따라 다르다는 점을 발견했다고 밝혔다.

15개국 2만5천 명 이상의 소비자를 대상으로 조사한 에코랩 워터마크™ 조사(Ecolab Watermark™ Study)에 따르면, 물부족에 대한 우려 수준은 모든 세대에서 높았지만, 기성 세대가 젊은 세대보다 더 높은 수준의 우려를 표명한 것으로 나타났다. 

이 조사는 깨끗하고 안전한 물에 대한 소비자의 태도가 어떻게 다른지를 밝혔다. 소비자 4명 중 3명 이상이 우려를 표명하는 등 세대에 따라 물에 대한 우려가 증가하는 것으로 나타났다. 

또한, 베이비붐 세대(82%)는 밀레니얼 세대(78%)와 Z세대(74%)보다 훨씬 더 많은 우려를 표명했다. X세대는 밀레니얼 세대와 Z세대보다 베이비붐 세대와 더 밀접하게 일치하며, 오늘날 행동의 필요성에 대해 강조하고 있다. Z세대 소비자는 오늘날에는 덜 걱정하고(41%) 있으며, 미래에 일어날 일에 대해서는 더 걱정하는 경향(56%)이 있다.

안전한 물은 기후 변화와 같은 중요한 글로벌 문제와 함께 대부분의 세대에서 가장 중요한 환경 문제로 부상하고 있다. 에코랩은 물관리 및 솔루션 분야의 글로벌 리더로서 더 안전하고 번영하는 미래를 만들기 위해 노력하고 있다. 특히, 다음 세대를 위한 더 안전한 미래를 발전하고자 최선을 다하고 있다.

크리스토프 벡(Christophe Beck) 에코랩 회장은 "우리는 전 세계 소비자가 물위기에 대해 우려하고 있고, 기업이 해결책의 일부가 되기를 원한다는 것을 알고 있다"며 "기업은 스마트 물사용을 통해 수익성을 달성하고 지속 가능한 해결책을 지원할 수 있다"고 말했다.

벡 회장은 이어 "고객에 대한 우리의 약속은 단순히 변화에 그치지 않고 기업이 비즈니스 성과를 높이고 빠르게 성장하면서 세상에 긍정적인 영향을 미칠 수 있도록 지원하는 것"이라고 강조했다.

에코랩은 매년 3월 22일 세계 물의 날을 기념하기 위해 물의 역할을 높이고 변화와 진보의 해에 대한 성과를 평가한다. 에코랩은 2023년 7억6천만 명 이상의 식수 수요량에 달하는 2천200억 갤런 이상의 물을 절약할 수 있도록 지원했다. 또한, 2030년까지 매년 3천억 갤런의 물을 절약하도록 지원하는 것을 목표로 하며, 이는 10억 명의 연간 식수 수요량에 달한다.

에코랩은 기업이 기후와 물 목표를 달성하면서 지속 가능한 사업 성장을 촉진하도록 돕기 위해 고안된 에코랩 기후 워터 프로그램(Ecolab Water for Climate™ Program)을 지속 성장시켰다. 

멕시코 몬테레이, 중국 난징에 위치한 에코랩의 제조시설에서 새로운 수자원관리연합(Alliance for Water Stewardship, AWS) 인증을 기념해 AWS 인증 시설을 10개로 늘렸다. 이러한 인증은 기업이 물사용과 영향을 이해하고 스마트 물관리를 위한 전략을 구축하는 데 도움이 된다.

에코랩은 2020년 WRC(Water Resilience Coalition)에 대한 참여의 일환으로 30억 명 이상을 지원하는 100개 유역에서 물 행동 가속화를 위한 공모에 참여했다. 또한, 자산운용사인 워터이퀴티(WaterEquity)의 혁신적인 물 접근 펀드에 투자했다. 추가 투자자 파트너로는 스타벅스, 갭, 듀폰 등이 있다.

에코랩은 가뭄에 시달리는 콜로라도강 유역에서 공공 부문 목표에 따라 캘리포니아주의 물 기후회복성 미래를 달성하기 위한 민간 부문 이니셔티브인 '캘리포니아 수자원 복원력 이니셔티브(CWRI)'를 출범하는 데 중심적인 역할을 했다.

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Ecolab Watermark™ Study Reveals Global Generational Gap on Access to Clean and Safe Water

On World Water Day, findings show Baby Boomers are more concerned, want faster action than younger generations.

ST. PAUL, Minn. – March 22, 2024 – Data from a global study commissioned by Ecolab, a global sustainability leader offering water solutions and services, and conducted in partnership with Morning Consult, has revealed that the level and immediacy of clean and safe water concerns varies across generations.

Results from the Ecolab Watermark™ Study, global research that consulted more than 25,000 consumers across 15 different countries, found that while concern about water scarcity was high across all generations, older generations expressed higher levels of concern than younger generations. The study also revealed interesting insights into consumer attitudes towards clean and safe water:

Concern appears to increase by generation, with more than three of every four consumers noting concerns.

Baby Boomers (82%) are notably more concerned than Millennials (78%) and Generation Z (74%).

Generation X aligns more closely to Baby Boomers than Millennials and Generation Z on concern, urgency and the need to act today.

Generation Z consumers are less inclined to be concerned today (41%) and more concerned about what will happen in the future (56%).

Still, safe water emerges as one of the foremost environmental concerns for most generations, alongside other critical global issues such as pollution and climate change.

As a global leader in water management and solutions, Ecolab recognizes the role businesses play in forging a safer, more prosperous future. The company has been dedicated to working alongside their customers to advance a more water secure future for generations to come.

“We know that consumers around the world are concerned about the water crisis, and they want companies to be part of the solution,” said Christophe Beck, chairman and CEO, Ecolab. “Fortunately, companies can achieve profitability and support sustainable outcomes through smart water use. Ecolab’s commitment to its customers is not just about change – it’s about helping companies drive business performance and grow fast while making a net positive impact on the world.”

Each year on March 22, Ecolab looks to mark World Water Day by elevating the role of water and celebrating the company’s contribution to a year of change and progress.

Highlights from Ecolab’s Year in Water include:

Ecolab helped customers conserve more than 220 billion gallons of water in 2023, equivalent to the drinking water needs of more than 760 million people. By 2030, Ecolab aims to help customers conserve 300 billion gallons of water each year, equivalent to the annual drinking water needs of 1 billion people.

Ecolab continued to grow its Ecolab Water for Climate™ program, which is designed to help companies advance sustainable business growth while meeting climate and water goals. This is a critical venture as companies face growing pressure to respond to intensifying effects of climate change and water scarcity.

Ecolab celebrated a new Alliance for Water Stewardship (AWS) certification at Ecolab’s Monterrey, Mexico, manufacturing facility and Nanjing, China, manufacturing facility, bringing Ecolab’s total AWS-certified facility count to 10. These certifications help companies understand their water use and impact and implement strategies for smart water management.

Ecolab participated in the Open Call to Accelerate Action on Water, joining other private sector companies in a commitment to make collective positive impact in 100 basins supporting more than three billion people, as part of Ecolab’s involvement with the Water Resilience Coalition (WRC), which the company co-founded in 2020. 

Ecolab invested in an innovative water access fund from WaterEquity, an asset manager focused on solving the global water and sanitation crisis primarily in Central and South America, Africa, as well as Asia Pacific. Additional investor partners included Starbucks, Gap Inc., Reckitt and DuPont with additional backing by the U.S. DFC. The $150 million Global Access Fund IV, which closed in September 2023, aims to reach five million people with access to water, sanitation and hygiene (WASH).

As Basin Champion of the drought-stricken Colorado River Basin, Ecolab played a central role in launching the California Water Resilience Initiative (CWRI), which is a private sector initiative to accelerate coordinated, collective action to achieve a water-resilient future for California, in alignment with public sector goals.

Ecolab joined global leaders at the historic UN Water Conference, the first gathering of its kind since 1977, to advocate for water stewardship in the private sector. 

Ecolab received public recognition for sustainability, climate and water leadership as part of the CDP A Lists, JUST Capital’s America’s Most Just Companies, the Dow Jones Sustainability™ Indices, and Barron’s World’s Most Sustainable Companies, among others.

Ecolab continued to offer its Smart Water Navigator for free to any business looking to understand the value of water in their operations and take action to achieve corporate water goals.

Accelerating change through the power of water is core to Ecolab’s purpose to improve the health of people, planet and business around the world. The company shares its expertise in smart water use with customers to help them reduce, reuse and recycle water in their operations. In addition to supporting effective water use, Ecolab’s solutions help customers use energy more efficiently, reduce waste and cut greenhouse gas emissions to advance a more sustainable future.

[출처 = 에코랩(Ecolab)(https://www.ecolab.com/news/2024/03/ecolab-watermark-study-reveals-global-generational-gap-on-access-to-clean-and-safe-water) / 2024년 3월 22일]

[번역 = 방호윤 기자]

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