수도꼭지 누수, 1년에 90파운드·변기 누수, 300파운드 추가 발생 가능

서번트렌트(Severn Trent)는 지난해 5월부터 Vyn 플랫폼을 통해 집 주변의 누수를 무료로 수리해 욕조 3천300개 분량의 물을 절약해다고 밝혔다. 

일반적인 누수 샤워기, 수도꼭지 및 화장실에서 발생하며 누수 문제를 해결하지 못하면 수도 요금은 증가할 수 있다. 수도꼭지 누수는 1년에 90파운드, 변기 누수는 1년에 300파운드의 요금이 추가적으로 발생할 수 있다.

고객이 무료 Vyn 플랫폼을 서번트렌트 웹사이트를 액세스한 후 누수 문제에 대한 짧은 비디오를 찍으면 이 비디오는 서번트렌트 엔지니어에게 바로 전송된다. 서번트렌트는 비디오를 검토하고 며칠 내로 고객에게 연락해 수리를 예약하며 이 과정 모두 무료로 진행된다.

소피 에반스 영(Sophie Evans-Young) 서번트렌트 고객 수요 책임자는 "바쁜 우리의 삶으로 수도꼭지, 변기, 샤워기 등의 수리를 미루는 것은 정말 쉽지만, 이러한 기구들을 고치면 사람들은 수도 요금을 크게 절약할 수 있다. 예를 들어, 누수가 발생하는 변기는 1미터를 사용하면 1년에 약 300파운드를 가정 수도 요금에 추가할 수 있다. Vyn 플랫폼은 사용하기가 매우 간단하며 전화로 문제를 설명할 필요가 없다는 것을 의미한다. 엔지니어는 비디오를 검토한 후 현장에서 수리할 수 있는지 확인하기 위해 방문할 것"이라고 설명했다.

Vyn 플랫폼을 통해 혜택을 받은 사람들 중 한 명인 로라(Laura)는 "그 과정은 매우 쉽고, 그저 링크를 열고 몇 가지 기본적인 정보를 넣고 누수된 것을 촬영하기 위해 녹화 버튼을 누르면 된다. 그런 다음 동영상을 제출할 수 있는 다른 버튼이 있고, 그것이 제가 해야 할 전부였다. 저는 서번트렌트로부터 전화를 받았는데, 그는 며칠 안에 기술자를 보내서 그곳의 누수된 곳을 수리할 수 있었다. 심지어 서번트렌트는 누수 기간 청구서의 요금을 인하해 줬다"고 말했다.

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Severn Trent customers save 1 million litres of water by videoing leaks with Vyn

Severn Trent customers have saved more than 3,300 full baths’ worth of water since April 2023 by getting leaks around their homes fixed via for free via the Vyn platform.

While using less water around the home is great for the environment’s it’s also good news for households on a water meter, as it means they’re not paying for water they don’t use. Common leak locations are showers, taps and toilets and the cost of not getting these issues fixed can mount up – a dripping tap can add £90 a year to household water bills, while a leaky loo could cost up to £300!

Available for Apple and Android, the free Vyn platform is accessible through the Severn Trent website and lets people take a short video of their issue which is sent straight to a Severn Trent engineer. The footage is then reviewed, and the team will contact the customer to book a visit within a few days to get a repair made – all free of charge.

Sophie Evans-Young, Customer Demand Lead at Severn Trent, said: “With our busy lives, it’s really easy to put off making repairs to things like leaking taps, toilets or showers, but by getting these appliances fixed, people could make a substantial saving on their water bill. For instance, a leaking toilet could add around £300 a year to a household water bill if they’re on a meter.

“The Vyn platform is really straightforward to use and means that you don’t have to try and explain the issue over the phone. Our engineers can review the videos and will be back in touch to arrange a visit to see if we can make a repair on the spot.”

One of the people who has already benefitted from Vyn is Severn Trent customer, Laura who recently moved into a new-build property and found that some of her appliances were leaking.

Laura said: “The process is so easy, you just open the link, put in some basic info and hit the record button to film the leak. Then there’s another button to submit the video, and that was all I had to do. I had a call from Severn Trent who sent out an engineer within a couple of days and was able to fix the leak there and then.

“The service was phenomenal, and the engineer was really friendly, and they even told me that I can claim back some money on my bill for the period that the loo was leaking! I’ve told everyone on our estate’s Facebook page about this service and I know that lots of them have also been in touch.”

If a Severn Trent engineer isn’t able to support with the repair, they will put the customer in touch with a WaterSure accredited plumber in the area.

[출처 = Severn Trent(Severn Trent customers save 1 million litres of water by videoing leaks with Vyn | News Releases | News | Severn Trent Water (stwater.co.uk)) / 3월 1일]

[번역 = 배민수 부장]

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