효율성 창출·지역사회 연결 강화·지속 가능성 장려·자원 활용 최적화 목표

그리드 엣지서 가시성 및 제어기능 향상…에너지 효율성 비용 절감 높여

에너지와 수자원 관리의 새로운 방법을 모색하는 이트론(Itron, Inc.)은 2월 14일(현지시각) 도시와 유틸리티의 운영을 개선하기 위해 강화된 새로운 브랜드 정체성을 발표했다. [사진제공(Photo Source) = 이트론(Itron, Inc.)]
에너지와 수자원 관리의 새로운 방법을 모색하는 이트론(Itron, Inc.)은 2월 14일(현지시각) 도시와 유틸리티의 운영을 개선하기 위해 강화된 새로운 브랜드 정체성을 발표했다. [사진제공(Photo Source) = 이트론(Itron, Inc.)]

에너지와 수자원 관리의 새로운 방법을 모색하는 이트론(Itron, Inc.)은 2월 14일(현지시각) 도시와 유틸리티의 운영을 개선하기 위해 강화된 새로운 브랜드 정체성을 발표했다. 이번 브랜드 개편은 신규 효율성 창출, 지역사회 연결 강화, 지속 가능성 장려 및 자원 활용 최적화를 목표로 한다.

톰 다이트리치(Tom Deitrich) 이트론 CEO는 "에너지와 수자원 부족, 수요 급증, 에너지 전환 등 변화하는 세계에서 중심 역할을 하고 있다"며 "새로운 브랜드 정체성은 우리의 역사를 기념할 뿐 아니라 산업 내 리더십과 변화하는 고객의 요구를 이해하고 해결하기 위한 노력을 보여준다"고 말했다.

이트론은 에너지, 수자원 및 스마트 시티 분야에서 가장 큰 연결 플랫폼과 설치 기반을 갖춘 리더로서 그리드에서 더 많은 정보를 제공해 깨끗한 에너지와 물공급으로 원활한 전환을 주도하는 동시에 그리드 운영자가 핵심 문제를 해결하는 방식을 변혁시킨다. 

이트론은 도시와 유틸리티가 함께 작동할 수 있는 새로운 방법을 고안해 동일한 지능형 그리드 엣지 인프라를 비용 효율적으로 활용하고, 모든 이해 관계자에게 여러 서비스와 응용 프로그램을 안정적이고 탄력적인 네트워크에서 제공할 수 있도록 한다.

새로운 브랜드 정체성은 제품이 확장됨에 따라 △전기 △물 △스마트 시티 △가스 △지속 가능성 등 주요 분야에서 이트론의 발전을 시장에 알리는 전략으로 작용한다.

이트론은 새로운 브랜드 정체성을 통해 그리드 엣지에서 가시성과 제어 기능을 향상시킬 수 있으며, 에너지 효율성과 비용 절감을 높이고 저탄소 에너지와 EV, 신뢰 가능한 그리드 전환을 가능케 한다. 또한, 물공급 안전성을 강화하고, 누수 탐지를 통해 폐기물을 감소시킨다. 

특히, 보다 지속 가능한 지역사회를 위한 무한한 가능성을 개방하며, 천연가스 공급 시스템의 안전성과 무결성을 보장할 수 있다. 아울러, 지속 가능한 에너지 및 물관리를 위해 탄소 발자국을 줄인다.

이트론은 새로운 브랜드 정체성의 일환으로 더 간결한 글꼴과 디자인, 풍부하고 깊은 색상 등 보다 현대적인 로고를 도입할 예정이다. 

마리나 도노반9Marina Donovan) 이트론 글로벌마케팅 ESG 부문 부사장은 "긍정적인 변화의 촉매제로서 가정에 전력을 공급하고 깨끗한 물공급을 보장하는 동시에 지능적이고 신뢰할 수 있는 솔루션을 제공함으로써 더 밝고 지속 가능한 미래를 만들어가고 있다"며 "새로운 브랜드 정체성은 엣지 인텔리전스 제품과 새로운 시대를 반영한다"고 밝혔다.

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Itron Unveils New Brand Identity, Ushering in New Era of Grid Edge Intelligence

New Brand Identity Emphasizes Itron’s Resolve to Create a More Resourceful World Through its Focus on Solutions That Protect the World’s Energy and Water Resources

LIBERTY LAKE, Wash. — Feb. 14, 2024 — Itron, Inc. (NASDAQ: ITRI), which is innovating new ways for utilities and cities to manage energy and water, today announced a new brand identity reflecting the company’s evolution and a new era of delivering enhanced intelligence to create a more resourceful world. The new brand identity reflects Itron’s commitment to creating new efficiencies, connecting communities, encouraging sustainability and increasing resourcefulness.

“Itron stands at the forefront of a rapidly changing world where the challenges of energy and water scarcity, escalating demand and enabling the energy transition are more pressing than ever,” said Tom Deitrich, Itron’s president and CEO. “Our new brand identity honors our history and reflects the company we have become while demonstrating our industry leadership and dedication to understanding and solving our customers' evolving needs.”

As a proven leader of the Industrial Internet of Things (IIoT) with one of the largest connected platforms and installed bases in the energy, water and smart city sectors, Itron is providing more intelligence at the grid edge and driving a smoother transition to cleaner energy and water delivery while transforming the way grid operators address critical challenges. Itron invents new ways for cities and utilities to work together so they can cost-effectively leverage the same intelligent grid edge infrastructure to deliver multiple services and applications on a reliable, resilient network capable of serving all stakeholders.

This new brand identity serves as a strategic move for Itron as the company expands its offerings, signaling to the market the company’s evolution and growth in several key focus areas:

ㆍElectricity: Enabling improved visibility and control at the grid edge. Boosting utility and city customers’ energy efficiency and cost savings and enabling the transition to lower-carbon energy, EVs and a more robust, resilient and reliable grid.
ㆍWater: Safeguarding the water supply, finding leaks, reducing waste and improving safety.
ㆍSmart Cities: Connecting, protecting and unlocking endless possibilities for more sustainable, thriving communities.
ㆍGas: Ensuring safety and integrity in the natural gas delivery system while unlocking more insights from that same system than ever before.
ㆍSustainability: Leaving a legacy of responsible energy and water management and reducing both Itron’s and its customers’ carbon footprint.

As part of the refreshed brand identity, Itron is introducing a more modern logo that showcases a leaner font, a more upright design, more modern lines and richer, deeper colors. The ray or beam of light shining out from the ‘O’ symbolizes Itron’s leadership and ability to light the way forward for the industry.

“At Itron, we are a catalyst for positive change, delivering intelligent, secure and reliable solutions that power homes, ensure the delivery of clean water and contribute to well-lit and safer streets, enabling a brighter, more sustainable future,” said Marina Donovan, Itron’s vice president of global marketing, ESG and public affairs. “Our new brand identity reflects and projects our edge intelligence offerings and a new era for Itron.”

For more details on Itron’s new brand identity, see the Itron Press Kit, which features brand guidelines, logo files and updated fact sheet and watch the brand history video. Also visit Itron at DISTRIBUTECH International, Feb. 27-29, 2024, in booth #2200 where the new brand will be on full display.

[출처=이트론(Itron)(https://www.itron.com/na/company/newsroom/itron-unveils-new-brand-identity) / 2024년 2월 14일]

[번역 = 방호윤 기자]

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