2030년 지속가능성 목표 향한 진행 상황 보고
제품 지속가능성·제조 기술 우수성·기업의 사회적 책임 기반

라이크라 컴퍼니는 9월 20일(현지시각) 2022 회계연도를 맞아 두 번째 연간 플래닛 어젠다 업데이트(Planet Agenda Update)와 글로벌 지속가능성 스코어카드(Global Sustainability Scorecard)를 발표했다. [사진제공 = 라이크라 컴퍼니(The LYCRA Company)]
라이크라 컴퍼니는 9월 20일(현지시각) 2022 회계연도를 맞아 두 번째 연간 플래닛 어젠다 업데이트(Planet Agenda Update)와 글로벌 지속가능성 스코어카드(Global Sustainability Scorecard)를 발표했다. [사진제공 = 라이크라 컴퍼니(The LYCRA Company)]

라이크라 컴퍼니(The LYCRA Company)는 9월 20일(현지시각) 2022 회계연도를 맞아 두 번째 연간 플래닛 어젠다 업데이트(Planet Agenda Update)와 글로벌 지속가능성 스코어카드(Global Sustainability Scorecard)를 발표했다. 이 문서는 작년 간행물에서 발표된 2030년 지속가능성 목표를 달성하기 위해 회사가 진행한 과정을 보고한다. 

플래닛 어젠다(Planet Agenda)는 라이크라 컴퍼니의 지속가능성 프레임워크의 이름으로, 제품 지속가능성, 제조 기술 우수성, 기업의 사회적 책임이라는 세 가지 축을 기반으로 구축된다.

이 문서에 요약된 지속가능성 목표는 이러한 축을 중심으로 구성되며, UN 지속가능발전목표(Sustainable Development Goals, SDG) 중 다섯 가지와 관련이 있다. 이번 플래닛 어젠다 업데이트는 2030년 지속가능성 목표과 비교한 2022년 성과를 추적한다.

스티브 스튜어트(Steve Stewart) 라이크라 컴퍼니의 최고 브랜드 및 혁신 책임자는 "플래닛 어젠다는 가치를 더하고 자원을 보존하는 제품을 가치 사슬(Value Chain)의 모든 단계에서 제공함으로써 의류 및 개인 관리 산업의 지속가능성에 기여하도록 안내할 것"이라며 "2030년 목표를 달성하기 위해 이룬 진전에 대해 자랑스럽게 생각한다"고 말했다.

스튜어트는 또 "우리는 산업 앞에 놓인 거대한 과제를 인식한다"며 "고객과 공급자, 제3자 파트너와 협력해야만 이를 해결할 수 있다"고 덧붙였다.

2022년 플래닛 어젠다 업데이트에 보고된 주요 소식에는 재활용 원료나 재생 원료를 사용하면서 내구성을 높인 혁신적 지속가능 패션 제품이 있다.

또,  북아일랜드 메이다운 제조시설에서는 에너지 귀속 인증서(Energy Attribution Certificate, EAC)를 통해 구입한 전력을 재생 에너지로 전환해 온실가스 배출을 줄였으며, 3개 제조 시설은 제3자 검증을 통해 히그 시설 환경 모듈(Higg Facility Environmental Module, FEM) 상위 사분위 점수를 달성했다. 2개 시설은 히그시설 사회 및 노동 모듈(Higg Facility Social&Labor Module, FSLM)에서도 동일 점수를 받았다.

진 헤게더스(Jean Hegedus) 라이크라 컴퍼니의 지속 가능 사업 개발 담당 이사는 "우리는 건강한 사업을 위해서는 지구가 건강해야 한다는 믿음으로 뭉친 고객과 파트너와 함께 공동의 노력으로 본다"며 "업계의 목표를 달성하기 위해 가치 사슬 전반에 걸쳐 협업에 대한 필요성에 영감을 받아, '함께 가야 더 멀리 갈 수 있다'는 2022 플래닛 어젠다 업데이트의 주제를 정했다"고 밝혔다.

[원문보기]

The LYCRA Company releases 2022 Planet Agenda Update, reporting on sustainability progress versus 2030 goals

Published on Sep 19, 2023 -- Wilmington, Delaware -- The LYCRA Company, a global leader in developing durable, sustainable and innovative fiber and technology solutions for the apparel and personal care industries, announced today the publication of its second annual Planet Agenda Update and its abridged Global Sustainability Scorecard for fiscal year 2022. These documents report on the company's progress toward achieving its 2030 sustainability goals announced in last year's publication. Download them today on lycra.com/update.

Planet Agenda is the name of The LYCRA Company’s sustainability framework that touches every aspect of its business and is built on three pillars:  product sustainability, manufacturing excellence and corporate responsibility. The sustainability goals outlined in these documents are organized around these pillars and align with five of the United Nations Sustainable Development Goals (SDGs). This update tracks 2022  performance against 2030 targets.

“Planet Agenda guides our evolution as we strive to contribute to the sustainability of the apparel and personal care industries by delivering products that add value and conserve resources at all levels of the value chain,” said Steve Stewart, chief brand and innovation officer. “We are proud of the advances we have made in pursuit of our 2030 goals. At the same time, we recognize the challenges in front of our industry are great, and we can only meet them by working together with our customers, suppliers, and third-party partners.”

Highlights of the 2022 Planet Agenda Update include news on innovative products for sustainable fashion offering durability benefits, recycled and renewable inputs; a notable reduction in greenhouse gas emissions driven in part by the company’s Maydown, Northern Ireland site converting its purchased electricity to renewable sources through Energy Attribution Certificates (EACs); and three manufacturing sites achieving third-party verified top-quartile performance in the Higg Facility Environmental Module (FEM), with two achieving the same level in the Higg Facility Social & Labor Module (FSLM).

“We see Planet Agenda as a shared endeavor with our customers and partners, united in the belief that to have a healthy business we must have a healthy planet,” said Jean Hegedus, The LYCRA Company’s director of sustainable business development. “Our heritage of working together with our customers and other third parties, along with the urgent need for collaboration throughout the value chain in order to meet the industry’s goals, inspired the theme of the 2022 Planet Agenda Update: Together, we go further.”

[출처=라이크라 컴퍼니(The LYCRA Company)(https://www.lycra.com/en/lycra-company-press-center/press-center/2022-planet-agenda-update-pr) / 2023년 9월 19일]

[번역 = 방호윤 기자]

저작권자 © 워터저널 무단전재 및 재배포 금지