[미국] 블루필드 리서치 “미 정부, 2018년 수자원 분야에  250억 달러 제공” 밝혀

“미국 전국적에는 7만개 이상의 하·폐수처리 시스템과 300만 마일의 지하 파이프 네트워크의 노화에 대응하기 위해 지자체가 노력하고 있어 미국의 수도시설 인프라 재활에 대한 연방 정부의 역할은 더욱 중요해지고 있다”고 물 분야 시장 조사회사인 블루필드 리서치(Bluefield Research)가 최근 밝혔다.

블루필드 리서치(Bluefield Research)에 따르면, 지난 10년 중 5년 동안 전례가 없는 지역 공공시설, 주정부 및 연방정부 지출이 전년 대비 감소하는 가운데, 핵심 연방 프로그램은 도시 및 농촌 지역의 수처리 시스템 및 네트워크의 투자 필요성을 해결하는 데 더욱 중요한 역할을 하고 있다.

국가의 인프라 투자 필요성은 블루필드 리서치(Bluefield Research)가 시립 유틸리티 자본증액계획(CIP) 및 연례국가회전자금(SRF) 요청을 지속적으로 분석하는 과정에서 밝혀졌다.
 
2018년에는 유틸리티 계획 문서를 분석하여 향후 10년 동안 매년 상수도 및 하·폐수 인프라에 대한 자본 요구량을 최대 680억 달러까지 증가시켰다. 동시에, 하·폐수처리 및 깨끗한 식수 프로젝트를 위해 주정부 SRF 프로그램에서 820억 달러가, 2017년도 640억 달러에서 최대로 요청되었다. SRF를 통해 지원된 150억2천만 달러만으로 유틸리티 투자 수요와 가용 지출간의 격차가 분명히 넓어졌다.

블루필드 리서치(Bluefield Research)의 에린 보니 케이시(Erin Bonney Casey) 연구책임자는 "지난해 정부 할당액의 60%를 차지하는 SRF 대출 및 보조금이 재정적 부담이 지역 사회에 점점 더 중요해짐에 따라 그 어느 때보다 중요해졌다"면서 "오하이오주 같은 일부 주에서는 지원 요청에 보다 능동적이며, 놀랍게도 애리조나주와 테네시주에서는 다른 주정부 기금이 충분히 활용되지 못하고 있다. 이러한 프로세스를 탐색하는 것은 어려울 수 있으며 실제로 기술 및 장비 공급업체는 응용 프로그램 프로세스에서 유틸리티를 지원하여 판매를 할 수 있는 기회를 인식하고 있다"고 말했다.

블루필드 리서치(Bluefield Research)의 새로운 보고서에는 △미국의 상하수도 기반시설 재정 지원 : 프로젝트 개발을 위한 정부 출처 분석, △2018년에 배포된 250억 3,000만 달러의 대출 및 보조금 검토 : EPA State Revolving Funds(SRA) : USDA Loan & Grant Programs, Water Infrastructure 재정 및 혁신법(WIFIA), △미국 매립국(California Bureau of Reclamation) 프로그램 등이 있다.

     수자원을위한 정부 자금 조달 개요
waterinfrastructurefunding_300x220.png

블루필드 리서치(Bluefield Research)의 새로운 보고서에 따르면 다양한 지리적 필요성과 프로젝트 규모를 다루는 이러한 자금 조달원은 일반적으로 초당적인 지원을 받으며 보다 광범위한 인프라 구조가 부재 한 상태에서 물 기반 시설로 유지 될 것으로 예상된다.

사실, 2018년에는 WIFIA가 2년차에 4O억 8,000만 달러 이상으로 확대되고 농무부 지역 사회에 투자하기 위해 물과 폐기물 프로그램에 50억 달러 이상을 기부하는 USDA가 이 프로그램에 의해 제공되는 금액이 급증했다.

선정된 도시들과 주들은 또한 보다 창의적이 되고 혁신적인 메커니즘을 사용하여 물 인프라 개선에 자금을 지원한다. 전통적으로 금리 인상은 개선을 위해 지불하는 방법이었으며, 특히 물 및 하·폐수 비율이 2012년 이후 30% 증가하여 인플레이션 및 가계 수입 증가율을 앞지른 상태에서 유지할 수 없다. 자체적인 경제성 확보를 위해 필라델피아는 특정 시간에 청구서 지불에 뒤처지는 40%의 고객을 해결하기 위해 새로운 물가 정책 모델을 구현하기로 이동했다.

아틀란타(Atlanta)와 워싱턴(Washington) DC는 인프라 개선을 위한 자금 조달의 대체 수단으로 환경 영향 채권 을 활용하고 있다. '성공을 위한 지불'이라고도 하는 이 접근법의 핵심은 프로젝트의 성과 측정 지표로서 기준선에서 측정하고 이후 채권의 수명주기에 걸쳐 모니터링 할 수 있다.

에린 보니 케이시(Erin Bonney Casey) 연구책임자는 "물 공급 인프라를위한 원 스톱 매장은 없습니다.  따라서 유틸리티와 지자체는 기존 자금 조달 원천과 자금 조달 도구를 활용할 수 있는 대안을 찾아야 한다"고 강조했다.

블루필드 리서치(Bluefield Research) 소개
블루필드 리서치(Bluefield Research)는 세계 수자원 시장에 대한 데이터, 분석 및 통찰력을 제공을 하고 있다. 경영진은 물 전문가들에게 그들의 가정을 검증하고, 중요한 질문에 답하고, 전략 계획 프로세스를 강화하기 위한 연구를 하고 있는 기업이다.

블루필드 리서치(Bluefield Research)는 시립 유틸리티, 엔지니어링, 조달 및 건설 회사, 기술 및 장비 공급 업체 및 투자 회사의 핵심 의사 결정권자와 협력하고 있다. 

자세한 내용은 www.bluefieldresearch.com 참조.

[원문보기]

$25B In Government Funds Deliver Critical Dollars For Water Infrastructure In 2018

The federal government’s role in rehabilitating water utility infrastructure in the U.S. is taking on even greater importance as municipalities are challenged to keep pace with the aging of more than 70,000 water & wastewater treatment systems and three million miles of underground pipe networks, nationwide.

With overall public spending ? local, state, and federal ? on water utilities declining year-over-year in five of the last ten years, core federal programs are proving to be more critical in addressing investment needs in urban and rural treatment systems and networks, according to Bluefield Research, a market research firm focused exclusively on water.

The nation’s infrastructure investment needs are evident in Bluefield’s ongoing analysis of municipal utility capital improvement plans (CIP) and annual State Revolving Funding (SRF) requests. In 2018, analysis of utility planning documents resulted in as much as $68B in capital needs for water & wastewater infrastructure, annually, over the next decade. At the same time, $82B was requested from state administered SRF programs for clean (wastewater) and drinking water projects, up from $64B in the prior year. With only $15.2B awarded though SRF, the gap between utilities’ investment needs and available spend is clearly widening.

“SRF loans and grants, which make up 60% of government allocations this past year, are more important than ever as the financial burden falls increasingly on local communities”, says Erin Bonney Casey, Research Director for Bluefield. “Some states like Ohio are more proactive in supporting requests, while surprisingly, other state funds in Arizona and Tennessee, for example, are underutilized. Navigating these processes can be a challenge and, in fact, technology and equipment vendors are now recognizing the opportunity to support utilities in the application process to make a sale.”

Bluefield Research’s new report, Funding U.S. Water & Wastewater Infrastructure: Analyzing Government Sources for Project Development, examines $25.3B of loans and grants distributed in 2018 through four federal programs: EPA State Revolving Funds (SRF): USDA Loan & Grant Programs, Water Infrastructure Finance and Innovation Act (WIFIA), and U.S. Bureau of Reclamation programs.

These funding sources, which address varying geographic needs and project sizes, typically receive bipartisan support and are expected to remain as water infrastructure mainstays in the absence of a more wide sweeping infrastructure act. In fact, 2018 saw a spike in the amount made available by these programs, with WIFIA expanding to over $4.8B in its second year, and the USDA dedicating over $5B to its water and waste program in a push to invest in rural communities.

Select cities and states are also becoming more creative and using innovative mechanisms to fund their water infrastructure improvements. Traditionally, rate increases have been a way to pay for improvements, which is not sustainable, particularly with water & wastewater rates increasing by as much as 30% since 2012, outpacing inflation and median household income growth. Because of its own affordability struggles, Philadelphia has moved to implement a new water pricing model to address the 40% of customers falling behind on bill payments at any given time.

Atlanta and Washington D.C. are leveraging environmental impact bonds as an alternative means of financing infrastructure improvements. At the core of this approach, also known as “pay for success”, are project-specific performance metrics that can be measured at baseline and monitored thereafter across the life-cycle of the bond.

“There is no one-stop shop for water infrastructure funding. Therefore, utilities and municipalities are being forced to find alternative ways to leverage existing funding sources and financing tools,” according to Bonney Casey.

About Bluefield Research
 Bluefield Research provides data, analysis and insights on global water markets. Executives rely on our water experts to validate their assumptions, address critical questions, and strengthen strategic planning processes. Bluefield works with key decision-makers at municipal utilities, engineering, procurement, & construction firms, technology and equipment suppliers, and investment firms. For more information, visit www.bluefieldresearch.com.

[출처 = 워터온라인(https://www.wateronline.com/doc/b-government-funds-deliver-critical-dollars-water-infrastructure-0001) / 2019년 4월 24일]

저작권자 © 워터저널 무단전재 및 재배포 금지