[해외리서치] 
미국, 지난 10년간 상하수도 요금 증가율 43%
블루필드리서치, "2012∼2021년 상하수도 요금 연평균 4.2% 상승…전력·가스요금보다 높아"


새로운 분석에 따르면 미국의 상하수도 등 물 분야 서비스비용이 현재 전력, 가스 등 다른 가정용 유틸리티 서비스를 능가하고 있고, 증가율도 연평균 4.2%인 것으로 나타났다.

미국의 조사·연구 전문기간인 블루필드 리서치(https://www.bluefieldresearch.com/)가 미국 도시 전역의 주거용 상·하수도 요금에 대한 연례 벤치마크 조사 결과(annual benchmark study)에 다르면, 미국의 대표적인 가정에 대한 수도 요금 및 하수도 요금 청구서는 2012년부터 2021년까지 43.2%로 급증했는데, 이는 물 부문의 재정 부담 증가를 나타내는 지표이다.
 

미국의 조사·연구 전문기간인 블루필드 리서치가 조사한 자료에 따르면, 미국에서 가장 큰 50개 대도시 지역 전체에서 미국의 전형적인 가구에 대한 월별 수도 요금과 하수도 요금을 합산한 결과, 평균 가구 소비를 기준으로 매월 111.60달러를 넘어선 것으로 나타났다. 사진은 달라스 하수처리장 전경.

미국에서 가장 큰 50개 대도시 지역 전체에서 미국의 전형적인 가구에 대한 월별 수도 요금과 하수도 요금을 합산한 결과, 평균 가구 소비를 기준으로 매월 111.60달러를 넘어섰다. 일반적으로 하수는 전체 청구서의 약 60%를 차지했으며 물 서비스는 나머지 40%를 차지한 것으로 조사됐다.

많은 물 유틸리티는 처리시설 및 파이프 네트워크를 적절하게 운영하기 위한 재정적 요구 사항과 경제성의 균형을 맞추기 위해 노력하고 있다. 이러한 연간 증가 가운데 조사된 50개 도시 중 29개 도시는 저소득 가구와 고령자에 대한 요금 할인을 유지하여 가장 취약한 고객을 요금 인상으로부터 보호하려고 한다.

블루필드 리서치(Bluefield Research)의 에린 보니 케이시(Erin Bonney Casey) 이사는 “우리의 데이터는 상·하수도 요금이 전기 및 천연가스와 같은 다른 유틸리티 서비스의 요금보다 빠른 속도로 증가하고 있음을 나타내며, 놀랍게도 연간 평균 1% 증가만 하고 있다”라고 말했다.

에린 보니 케이시(Erin Bonney Casey) 이사는 이어 “물은 여전히 소비자의 평균 가정용 수도 요금청구서의 26%에 불과하지만 소비자들은 그 영향을 느끼기 시작했다. 동시에 유틸리티와 지방자치단체는 더 많은 미지급 청구서 또는 비수익 물을 보기 시작했다”고 덧붙였다.
 
                미국 50개 도시의 가정용 수도 및 하수 공공 요금 현황(2012∼2021년)

)


상·하수도 요금을 통해 생성 된 유틸리티 수익은 시스템의 지속적인 운영 및 유지 보수자금을 사용하는 데 사용된다. 수도와 하수요금의 지역적 변화는 가뭄에 직면하여 새로운 물 공급을 확보하기 위해 인프라 투자가 자주 필요한 미국 서부 유틸리티 전역의 도시가 직면한 독특한 물관리 과제를 보여준다.

반면, 북동부의 대형 수도시설은 운영 및 유지보수 규모와 노후화된 수처리 및 파이프 네트워크 운영비용 증가로 인해 부분적으로 더 높은 청구서를 시행하고 있다.

월별 결합 된 가정용 상·하수도 요금 청구서는 테네시주 멤피스(Memphis)에서 46.35달러의 최저에서 캘리포니아 샌프란시스코(SF)에서 296.23달러의 최고치까지 다양하다. 가장 중요한 상·하수도 요금 인상은 특정 자본 투자 요구에 대한 응답이었다.

메릴랜드주 볼티모어 거주자는 하수처리장 업그레이드를 지원하기 위해 명시적으로 부과되는 고정 하수 베이 복원기금 비율이 적용된다. 캘리포니아주 샌프란시스코는 48억 달러 규모의 물 시스템 개선 계획에 자금을 지원하기 위해 꾸준히 요금을 인상하고 있다.

블루필드 리서치(Bluefield Research)의 에린 보니 케이시(Erin Bonney Casey) 이사는 "우리팀에 제시된 일반적인 질문은 가뭄이 수도요금에 미치는 영향이다”라면서. “무엇이든 그것은 물의 가용성보다는 인프라 투자 및 운영비용과 관련이 있다”고 강조했다.

로스앤젤레스(LA), 캘리포니아, 리버사이드(Riverside) 등 여러 서부 유틸리티는 가뭄 우려와 장기간의 가뭄으로 인한 수익 손실을 요금 인상의 원인으로 꼽는다.

이러한 경우 유틸리티는 물 수요를 제어하는 수단으로 가격을 사용하지 않고 가뭄으로 인해 운영이 가장 큰 부담을 받고 있는 한 번에 수익이 감소할 수 있음을 인정한다.

로스앤젤레스(LA), 캘리포니아, 리버사이드 등 여러 서부 유틸리티는 가뭄 우려와 장기간의 가뭄으로 인한 수익 손실을 요금 인상의 원인으로 꼽는다. 사진은 미국 서부 캘리포니아 지역을 잇는 송수관.

[원문보기]

 Up 43% over Last Decade, Water Rates Rising Faster than Other Household Utility Bills


Boston, Massachusetts - New analysis shows water rate growth currently outpacing other household utility services (e.g., power, gas) at an average of 4.2% per year.

As such, the combined water & wastewater bill for a typical U.S. household has swelled to 43.2% from 2012 to 2021, an indicator of the water sector’s growing financial burden, according to new analysis from Bluefield Research’s annual benchmark study of residential water rates across U.S. cities.

Across the 50 largest metropolitan areas in the U.S., combined monthly water and wastewater bills for a typical U.S. household surpassed US$111.60 per month, based on average household consumption. Typically, wastewater makes up approximately 60% of the total bill while water services make up the remaining 40%.

Many water utilities are making efforts to balance affordability with the financial requirements to adequately operate treatment facilities and pipe networks. Amidst these annual increases, 29 of the 50 cities examined have maintained rate discounts for low-income households and the elderly, attempting to insulate the most vulnerable customers from rate increases.

“Our data indicates that water rates are growing at a faster clip than rates for other utilities services like electricity and natural gas, which, surprisingly, only average a 1% increase per year,” says Bluefield Research Director Erin Bonney Casey.

“While water still only makes up 26% of consumers’ average household water utility bill, consumers are beginning to feel the impacts. At the same time, utilities and municipalities are beginning to see more unpaid bills, or non-revenue water.”

Utility revenues generated through water rates are used to fund ongoing operations and maintenance of systems. Regional variations in water & wastewater rates illustrate the unique water management challenges faced by cities across the U.S. western utilities that frequently require infrastructure investments to secure new water supplies in the face of drought.

In contrast, large water utilities in the Northeast implement higher bills in part due to the scale of operations and maintenance and the rising cost of operating aging water treatment and pipe networks.

Monthly combined household water & wastewater bills range from a low of US$46.35 in Memphis, Tennessee to a high of US$296.23 in San Francisco, California. The most significant water rate increases have been in response to specific capital investment needs.

Baltimore, Maryland residents are subject to a fixed wastewater Bay Restoration Fund rate explicitly levied to support wastewater treatment plant upgrades. San Francisco, California has been steadily increasing rates to fund its US$4.8 billion Water System Improvement Plan.

“A common question presented to our team is the impact of drought on water rates,” says Ms. Bonney Casey, “but to date, there is little, if any, correlation demonstrated in our analysis. If anything, it is tied to infrastructure investment and operating costs rather than the availability of water.”

Multiple western utilities-including those in Los Angeles, California and Riverside, California-cite drought concerns and loss of revenue due to prolonged droughts as reasons for escalating rates.

In these cases, utilities are not using price as a means of controlling water demand, but rather acknowledging that droughts can result in revenue declines at a time when operations are under the most strain.

[출처=브루필드리서치(https://www.bluefieldresearch.com/ns/up-43-over-last-decade-water-rates-rising-faster-than-other-household-utility-bills/) 8월 23일자 보도자료]

저작권자 © 워터저널 무단전재 및 재배포 금지