[미국] 킴벌리 클라크, 『2018 지속가능 경영 보고서』 발간

킴벌리 클라크( Kimberly-Clark)는 예정보다 4년 앞서 기존 목표를 달성한 후 온실가스 감면 목표를 두 배로 확대 할 것이라고 발표했다.

Kimberly-Clark은 2018년 '지속가능(Sustainability) 2022' 전략을 통해 회사가 사회, 환경 및 비즈니스 가치를 창출함으로써 전세계에 영향을 미치는 방식을 강조하는 『2018 Global Sustainability Report(지속가능 경영 보고서)』를 2019년 7월 10일 발간했다.

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킴벌리-클라크(Kimberly-Clark)는 『2018년 지속가능 경영 보고서』를 발표하면서 사회, 환경 및 비즈니스 가치를 창출하기 위한 지속가능 경영전략(Sustainability 2022 Strategy)을 통해 전 세계에 영향을 미치는 방식을 강조했다.

킴벌리-클라크의 최고경영자인 마이크 슈(Mike Hsu)는 "우리는 야심찬 'Sustainability 2022 프로그램'에 3년을 소비하고 있으며, 우리가 만든 영향에서 영감을 받았다. 토일럿스 체인지 라이브(Toilets Change Lives)와 노우 베이비 언허그드(No Baby Unhugged)와 같은 브랜드 주도 프로그램을 통해, 그리고 기간 공급을 위한 동맹을 창출하는 우리의 리더십 우리는 전세계 중요한 문제에 대해 조치를 취하고 있다"라고 말했다.

마이크 슈(Mike Hsu)는 이어 "우리는 몇 가지 큰 목표를 달성했지만 환경에 대한 새로운 도전이 부상하고 있으며 소비자의 기대가 변화하고 있음을 알고 있다. 우리는 이러한 요구를 충족시키는 새로운 솔루션을 만들기 위해 혁신의 유산을 계속 활용해야 한다"라고 강조했다.

Kimberly-Clark의 ,Sustainability 2022 전략'은 사회 영향, 산림 및 섬유, 폐기물 및 재활용, 에너지 및 기후 및 공급망과 같은 5개의 전략적 지속 가능성 축에 대한 진전을 추적한다.

지난해의 주요 내용은 다음과 같다.
- 여성과 소녀들이 필요한 출산 기간동안 필요한 물품을 공급할 수 있도록 용품 공급연합을 공동 설립했다.
- 4년 전의 절대적인 온실가스(GHG) 감축 목표를 27%(2005 년 기준) 감소시켰다.
- 2011년부터 자연산림 경관에서 섬유 사용량을 30% 줄였다.
- 2만1천 톤 이상의 물질을 고부가가치의 대안으로 바꿨다.
- 물 부족이 많은 지역의 시설에서 물 사용량을 24% 줄였다.
- 풍력, 태양열 및 열병합 발전 프로젝트 등 6개 제조현장에 대체 에너지원을 도입했다.

킴벌리-클라크의 리사 모던(Lisa Morden) 안전 및 지속가능성 담당 부사장은 "야심적인 목표를 세우고 장기적인 변화를 추구하는 것이 비즈니스와 세계에 긍정적인 영향을 미친다고 오랫동안 믿었다"라면서 "올해 우리는 에너지 및 기후에 관한 주요 목표를 올해보다 앞당겨 달성했다. 이는 변화하는 변화와 대체 에너지를 모으는 팀 및 제조 지도자들에게 증거가 된다"고 말했다.

킴벌리-클라크의 에너지 및 기후목표는 LEAN 에너지, 보전 및 대체에너지 프로젝트의 결합으로 가속화되었다. 지난 3년 동안 Kimberly-Clark은 400개 이상의 에너지 절약 프로젝트를 수행했으며, 37개 현장에 LEAN 에너지를 배치했다. 

킴벌리-클라크는 바이오 매스 보일러, 온실 가스 배출 연료 및 열병합 발전과 관련하여 6 개의 대체 에너지 프로젝트를 수행했다. 2개의 풍력 발전소와의 가상 전력 구매 계약으로 인해 생산된 전력은 미국의 Kimberly-Clark Professional 제조현장에서 구입한 전기의 99%를 상쇄한다.

리사 모던(Lisa Morden) 부사장은 "우리의 에너지 및 기후 목표를 조기에 충족시키는 것에 대한 응답으로 Kimberly-Clark은 2022년까지 우리의 온실가스 감축목표를 20%에서 40%로 줄이게 될 것"이라고 덧붙였다.

파트너십은 또한 회사의 2018년 성과에서 중요한 역할을 했다. Kimberly-Clark의 소비자 및 전문 업체들은 Wrap UK의 Plastics Pact에 서명했으며, Ocean Conservancy의 Trash Free Seas Alliance는 운영위원회 멤버로 가입했다. 

또한, 회사는 WWF 및 FSC(Forest Stewardship Council)와의 강력한 관계를 계속 유지하고 파트너십을 사용하여 책임있는 임업 관행에 대한 소비자의 인식을 구축했다.

리사 모던(Lisa Morden) 부사장은 "올해는 강한 파트너십이 환경에 오래 지속되는 결과를 낳았다는 것을 다시 한번 입증했다"면서 "큰 진전이 있었지만 아직 해야 할 일이 남아 있다. 우리는 팀이 사회와 환경에 미치는 영향을 주도하면서 동시에 소비자들에게 가치를 제공하도록 계속 도전할 것이다"라고 강조했다.

 Kimberly-Clark의 '2018 Global Sustainability Report'는 회사의 전략과 결과를 보다 자세하게 설명하고 GRI(Global Reporting Initiative) Sustainability Reporting Standards에 따라 만들어지고 발표된다.


[원문보기]

Kimberly-Clark Issues Annual Report on Sustainability  

Company announces it will double its GHG reduction target after meeting existing goals four years ahead of schedule

DALLAS, July 10, 2019 /PRNewswire/ - Kimberly-Clark today published its 2018 Global Sustainability Report, highlighting the ways in which the company is impacting the world through its Sustainability 2022 strategy to create social, environmental and business value.

Kimberly-Clark today published its 2018 Global Sustainability Report, highlighting the ways in which the company is impacting the world through its Sustainability 2022 strategy to create social, environmental and business value.

Kimberly-Clark today published its 2018 Global Sustainability Report, highlighting the ways in which the company is impacting the world through its Sustainability 2022 strategy to create social, environmental and business value.

"We are three years into our ambitious Sustainability 2022 program, and I'm inspired by the impact we've made. Through our brand-led programs like Toilets Change Lives and No Baby Unhugged, and our leadership in creating the Alliance for Period Supplies, we're taking action on critical issues around the world," said Mike Hsu, Chief Executive Officer, Kimberly-Clark.

"We've achieved some big goals, but we know that new challenges to the environment are emerging and consumers' expectations are shifting. We must continue to leverage our legacy of innovation to come up with new solutions to meet these needs," added Hsu.

Kimberly-Clark's Sustainability 2022 strategy tracks its progress against five strategic sustainability pillars - Social Impact, Forests & Fiber, Waste & Recycling, Energy & Climate and Supply Chain.

Highlights of the past year include:
- Co-founded the Alliance for Period Supplies to help women and girls in need access period supplies;
- Met absolute greenhouse gas (GHG) reduction goals four years early, down 27% (vs. 2005 baseline);
- Reduced use of fiber from natural forest landscapes by 30% since 2011;
- Diverted more than 21,000 metric tons of material to higher value alternatives;
- Reduced our water use at our facilities in high-stress regions by 24%; and
- Introduction of alternative energy sources across six manufacturing sites, including wind, solar and cogeneration projects.

"We have long believed that setting ambitious goals and pursuing long-term change has a positive impact on our business and on the world," said Lisa Morden, Vice President for Safety and Sustainability. "We met key goals this year around energy and climate well ahead of schedule, which is a testament to the teams and manufacturing leaders who rallied behind transformational changes and alternative energy."

The company's energy and climate goals were accelerated by a combination of LEAN energy, conservation, and alternative energy projects. Over the past three years, Kimberly-Clark has executed more than 400 energy conservation projects and deployed LEAN energy at 37 sites. The company implemented six alternative energy projects around biomass boilers, lower GHG emitting fuels and cogeneration. The electricity produced because of the company's virtual power purchase agreements with two wind farms offset 99% of the electricity purchased by its Kimberly-Clark Professional manufacturing sites in the United States.

"In response to meeting our energy and climate goals early, Kimberly-Clark will double our GHG reduction target from 20% to 40% reduction by 2022," added Morden.

Partnerships also played an important role in the company's 2018 results. Kimberly-Clark's consumer and professional businesses signed on to Wrap UK's Plastics Pact, and the company joined Ocean Conservancy's Trash Free Seas Alliance as members of the steering committee. In addition, the company continued to foster strong relationships with WWF and the Forest Stewardship Council® (FSC) and used the partnership to build consumer awareness of responsible forestry practices.

"This year proved once again that strong partnerships yield long-lasting results for the environment," added Morden. "While great progress has been made, there is still work to be done. We will continue to challenge our teams to drive social and environmental impact while bringing value to our consumers at the same time."

The company's 2018 Global Sustainability Report outlines the company's strategies and results in greater detail and is organized and presented in accordance with the Global Reporting Initiative (GRI) Sustainability Reporting Standards.

About Kimberly-Clark
Kimberly-Clark (NYSE: KMB) and its trusted brands are an indispensable part of life for people in more than 175 countries. Fueled by ingenuity, creativity, and an understanding of people's most essential needs, we create products that help individuals experience more of what's important to them.

Our portfolio of brands, including Huggies, Kleenex, Scott, Kotex, Cottonelle, Poise, Depend, Andrex, Pull-Ups, GoodNites, Intimus, Neve, Plenitud, Viva and WypAll, hold the No. 1 or No. 2 share position in 80 countries. We use sustainable practices that support a healthy planet, build stronger communities, and ensure our business thrives for decades to come. To keep up with the latest news and to learn more about the company's 147-year history of innovation, visit kimberly-clark.com or follow us on Facebook or Twitter.

[출처 = PRNewswire(https://en.prnasia.com/releases/apac/kimberly-clark-issues-annual-report-on-sustainability-251628.shtml) / 2019년 7월 10일]

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